Siemens EH885DC11E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Siemens EH885DC11E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

SanderFr 08-07-2012
Geschreven voor: Siemens EH885DC11E

Super kookplaat! Mooi, groot, veel ruimte voor pannen. En super snel. Vreesde het ergste na jarenlange ervaring met koken op gas. Maar inductie reageert net zo snel als gas en het koken van water gaat sneller dan op gas. Zeker met de doost functie. Erg handig is dat iedere kookzone een eigen timer heeft.
En de kookplaat koelt snel af, fijn gevoel met kinderen in de buurt.
Schoonmaken is nog nooit zo eenvoudig geweest. De draaiknoppen zijn eenvoudig te verwijderen: magnetisch schijven die je simpelweg uit de uitsparing tilt. Een doekje over de plaat en het is schoon. Gelukkig geen schuursponjes meer nodig om gaspitten schoon te krijgen.
Wat duurzaamheid betreft moet het nog blijken, ik heb de plaat pas 2 maanden in gebruik. Het voelt wel allemaal degelijk aan. (ik moest een cijfer kiezen vandaar de 9)
Wel heb ik voor de zekerheid krachtstroom (3 fasen) laten aanleggen. Het max. vermogen ligt behoorlijk hoog. Zeker bij gebruik in combinatie met vaatwasser, wasmachine etc.
Los van deze kookplaat maar wel gerelateerd aan inductie is het nadeel dat je wellicht nieuwe inductie geschikte pannen moet aanschaffen.
Maar stap je over op inductie, of zoek je een nieuwe inductieplaat, dan is deze plaat een echter aanrader!